آموزش طراحی لباس و الگو و دوخت

  • ۰
  • ۰

در سال جهش تولید، یکی از محصولاتی که می تواند در راستای فعالیت های تولیدی بسیار موثر باشد پوشاک است، تولید پوشاک یکی از مشاغلی است که ایجاد اشتغال بالایی میکند. آموزش نیروی انسانی نقش بسیار موثری می تواند در ارتقای این رسته صنفی ایجاد نماید.

طراحی اولین گام تولید پوشاک است، به این صورت که مطابق نیاز جامعه و فرهنگ و قوانین موجود بر جامعه روی یک خط داستانی و با بهره مندی از المان های ارزشمند یک جامعه طراحان لباس اقدام به خلق ایده های نوین می کنند. این ایده ها باید مطابق با تکنولوژی و توان تولید واحدهای صنعتی نساجی و پوشاک باشد.

در گام دوم آموزش باید به الگو توجه کرد که مثابه نقشه فنی لباس است. الگو کشی هنری است که بدون آن نمیتوان به خلق ایده پرداخت. الگوکشی به روشهای مختلف سطحی و حجمی انجام می شود که هر روش منطبق با یک متد سایز بندی و تخصصی صورت می پذیرد. امروزه نرم افزارهای تخصصی الگو کشی وجود دارد که با کار روی آن می توان در مرحله برش با دقت بالاتری کار کرد. همچنین این نرم افزارها پرتی پارچه را کمتر کرده و با اتصال به دستگاه های حرفه ای همچون لیزر کات می توانند به عملیات برش پارچه کمک شایانی نمایند.

طراحی و الگو که انجام شد گام سوم دوخت است. که توسط ماشین آلات دوخت انجام می شود. کار با چرخ های خیاطی امروزه به یکی از حرفه های پر درآمد تبدیل شده است. بدین صورت که تعبیر هنر نیز به خیاطان می دهند. چرا که با مهارت خود می توانند خلق آثار را عملی کنند. چرخ های مختلفی برای دوخت وجود دارد که ساده ترین آن چرخ های راسته دوز است که با برندها و مدلهای مختلف در بازار یافت می شود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی