آموزش طراحی لباس و الگو و دوخت

  • ۰
  • ۰

امروزه برای انجام سریع، راحت و دقیق کارها و وظایف، نرم افزارها به کمک طراحان آمده اند. با نگاهی گذرا به روند کار در گذشته میتوان سختی های کار با دست را دید. سختی هایی که علاوه بر دوباره کاری های متعدد و هدر رفت زمان، موارد اولیه و منابع زیادی را از بین می برد. نرم افزارها به ما این کمک را می کنند که قبل از ساخت واقعی یک محصول آن را به صورت عکسی واقعی با کمک موتورهای رندر گیری با کیفیت ببینیم و در صورت وجود ایراد آن را اصلاج کنیم.

نرم افزار ها معمولا از دو قسمت مدلسازی و رندر گیری تشکیل شده اند. آموزش این نرم افزارها ابتدا با منو و ابزارها شروع می شود. هر نرم افزار محیط کاربری نحصر به فرد خود را دارد ولی ماهیت ابزارهای آنها اکثرا یکسان اند. ابزارهای مدلسازی به ما این کمک را می کنند تا فرم و شکل اولیه طرح مد نظر خود را ترسیم نمائیم. در برخی از نرم افزارها میتوان با استفاده از قابلیت انتخاب اندازه ها محصول مورد نظر را با دقت بالا و مهندسی وار ساخت.

پس از مدل سازی سراغ یکی از مهمترین مراحل طراحی یعنی جنسیت سازی یا به اصطلاح متریال می رویم. در این مرحله مشخص می کنیم که ایده مد نظرمان از چه جنسی تشکی شده است. این کار با استفاده از متریال های موجود در نرم افزار و یا بانک اطلاعات اینترنت صورت میگیرد. در این مرحله میتوان از پترنهای مختلفی که توسط خود طراح در نرم افزارهای مختلف دیگر ساخته شده اند نیز استفاده نمود.

در مرحله آخر با نورپردازی مناسب توسط موتورهای رندر گیری می تواند به عکس واقعی از محصول دست پیدا کرد. معمولا این موتورها به صورت جداگانه بر روی نرم افزار نصب می شوند و برای انجام عملیات رند علاوه بر آموزش حرفه ای و دقیق نیازمند سیستم حرفه ای با سخت افزار قوی می باشند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی